ميزان رواج عكاسي تبليغاتي

۷ بازديد

شايد بار‌ها براي شما سؤال شده باشد كه در اصل عكاسي هنري كيست و چه وظايفي دارد؟

 در واقع اگر بخواهيم به زبان ساده براي شما بگوييم، عكاسي هنري يكي از هنر‌هاي جذاب رايج جهان است، اين هنر نسبت به ساير هنر‌ها در دسترس مردم است؛ اما نبايد گفت با وجود در دسترس بودن هكاسي هنري، همه بتوانند آن را به آساني ياد بگيرند، در واقع اين هنر‌ها نيازمند خلاقيت و استعداد زيادي است.  نمايندگي كانن جمهوري امروزه افراد زيادي در سطح دنيا با استفاده از دوربين‌هاي ديجيتالي خود عكس‌هاي زيادي مي‌گيرند، اما متأسفانه نمي‌توان گفت كه همه اين افراد يك عكاس هنري واقعي هستند. براي داشتن شغل عكاسي هنري، بايد آموزش عكاسي توسط اساتيد با تجربه ببينيد و صبور و خلاقانه عمل كنيد تا بتوانيد بهترين نتيجه را بگيريد.

اما در اين بين بسياري از افراد نا آشنا عكاس تبليغاتي و عكاسي هنري را با يكديگر اشتباه مي‌گيرند. هميشه به ياد داشته باشيد عكاسي تبليغاتي، يك عنصر و مكمل مهم براي معرفي خدمات و فروش خدمات است. عكاس تبليغاتي، هنر‌ها و دست سازه‌هاي خود را در پوستر‌ها، تيزر‌ها و مجلات به نمايش مي‌گذارند. هدف اصلي از عكاسي تبليغاتي، نمايش خدمات شما به بهترين شكل ممكن و تشويق مشتري براي خريدن آن است. شما در طول روز بار‌ها با عكاسي‌هاي تبليغاتي روبه رو مي‌شويد. اين تبليغات ممكن است در كاتالوگ يا بنر‌هاي سطح شهر باشد.

  ميزان رواج عكاسي تبليغاتي

در ابتداي بحث شما را با عكاسي هنري تا حدودي آشنا كرده‌ايم، در اين قسمت از مقاله قصد داريم ميزان رواج عكاسي تبليغاتي را به صورت كامل شرح دهيم.
در امروزه با رشد سريع علم و تكنولوژي، بسياري از مشكلات و موانع از سر راه عكاس تبليغاتي برداشته شده است. در زمان پيشرفت علم، بسياري از كاربرد‌هاي عكاسي هنري رفته رفته به سمت عكاسي تبليغاتي حركت كرد. در امروزه از عكاس‌هاي تبليغاتي براي موضوعاتي از جمله مد استفاده مي‌شوند. در زماني كه تكنولوژي با تمامي حوزه‌هاي جهان در رقابت بود، پيدايش و توليد دوربين ديجيتالي كمك شاياني به عكاسي تبليغاتي كرد؛ البته چنين موضوعي باعث نشده نقش عكاسي سنتي در بازار كم رنگ شود. 

https://iran-canon.com/

اميدواريم تا به اينجاي مطلب با كليت بحث عكاسي تبليغاتي و عكاسي هنري آشنا شده باشيد، در ادامه وجه شباهت و تمايز اين دو موضوع را به اختصار بررسي مي‌كنيم تا بهتر متوجه آن شويد.

تفاوت عكاس هنري و عكاس تبليغاتي

به زبان عاميانه عكاس تبليغاتي وظيفه معرفي برند و بيزينس شما را بر عهده دارد؛ در مقابل عكاس هنري براي به تصوير كشيدن بهترين صحنه‌ها و چشم انداز‌ها در حال فعاليت است. دو حوزه تبليغاتي و هنري كاملاً از يكديگر متمايز هستند و در جايگاه‌هاي متفاوت شغلي فعاليت مي‌كنند. اما هر دو اين حوزه‌ها به خلاقيت و استعداد زيادي نيازمند هستند.
در واقع عكاس تبليغات همواره در تلاش است تا مخاطب را به سمت عكس جذب كرده و خدمات يا محصولات را به او معرفي كند. اگر شما نيز عكاس تبليغاتي هستيد بايد نياز و علاقه مخاطب را در اولويت قرار دهيد تا بتوانيد محصولاتتان را به صورت غير مستقيم و جذاب به مشتري معرفي كنيد. عكاس تبليغات بايد مدام خود را با اموزش‌هاي جديد آپديت كند تا بتواند از تمامي نياز‌هاي اجتماعي و ضروري مردم باخبر شده و به طرز صحيح‌تري مخاطب را براي خريد محصول تشويق كند.
عكاس تبليغاتي مدام بايد با مخاطب‌ها در ارتباط باشد تا بداند چه علايق و سلايقي در فروش هرچه بهتر محصولات نقش دارد. اگر بتوانيد با مخاطب ارتباط بهتري برقرار كنيد، بازدهي بهتري از تبليغات خواهيد گرفت. عكاس تبليغاتي مي‌تواند در حوزه‌هاي متفاوت‌تري از جمله ساخت بنر، پوستر و تيزر فعاليت كند. عكاس تبليغاتي بهتر است با نرم‌افزار‌هاي گرافيكي از جمله فتوشاپ يا ايلاستريتور آشنايي خوبي داشته باشد.
پس مي‌توان نتيجه گرفت كليت كار عكاسي تبليغاتي، فروش بهتر محصولات و معرفي نوع بيزينس به ديگر افراد است. اگر روش تبليغاتي شما به درستي ارائه شود، مي‌توانيد در مدت زمان كوتاهي از ديگر رقباي خود پيشي بگيريد.

حال فرصت آن رسيده عكاسي هنري و فوايد آن را نيز بيان كنيم، تا بتوانيد بهتر متوجه تفاوت اين دو حوزه شويد.

   رايج‌ترين سؤالي كه كاربران از ما مي‌پرسند اين است كه عكاس هنري كيست و چه كاري انجام مي‌دهد؟

همان طور كه در ابتداي بحث نيز بيان كرديم، عكاس هنري وظيفه عكس گرفتن از طبيعت يا افراد را بر عهده دارد؛ عكاس هنري موظف است بهترين مناظر را به تصوير بكشاند. عكس هنري بايد مخاطب را به محض ديدن عكس، جذب كند و اثر مثبتي روي ذهن و مغز بيننده بگذارد.
كسي كه شغل عكاسي هنري را بر عهده دارد مي‌بايست خلاقيت و علاقه زيادي داشته باشد و با صبر و حوصله عكاسي را انجام دهد. شما نيز اگر به دنبال شناخت بيشتر شغل عكاسي هنري هستيد بايد مطالعه و تجربه زيادي در اين زمينه كسب كنيد.
تفاوت اصلي بين عكاسي تبليغاتي و عكاسي هنري اين است كه عكاسي تبليغاتي براي ارائه خدمات و فروش بهتر محصولات استفاده مي‌شود اما عكاسي هنري براي عكس گرفتن از مناظر و صحنه‌هاي زيبا و دل‌انگيز است. براي پيشرفت بهتر و اديت عكس‌هاي هنري مي‌بايست نرم‌افزار‌هاي گرافيكي مثل فتوشاپ را آشنا باشيد.
شغل عكاسي نيز همانند ديگر شغل‌ها نيازمند مطالعه و تحقيقات فراواني است، اگر لازم مي‌دانيد بهتر است آموزش‌هاي حرفه‌اي در اين زمينه را تهيه كنيد تا بتوانيد در عرصه رقابت با ديگر هنرمندان حرفي براي گفتن داشته باشيد. امروزه درآمد شغل عكاسي تبليغات و عكاسي هنري رو به پيشرفت است، مطمئن باشيد اگر بتوانيد به صورت هنرمندانه و حرفه‌اي در اين عرصه رقابت كنيد، شغلي پربار و پردرآمد براي شما خواهد بود.

آموزش ژست عکاسی حرفه ای

چگونه می‌توان با ژست‌های عکاسی، نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورد؟ در این بخش به‌صورت کلی به آموزش ژست عکاسی حرفه ای برای عکس و ارائه توصیه‌هایی در رابطه با قبل و حین عکس‌برداری می‌پردازیم.
آموزش ژست عکاسی قبل از عکس‌برداری

اولین نکته‌ای که در آموزش ژست عکاسی باید قبل از هر چیز موردتوجه قرار دهید این است که نوع عکس‌برداری را باید مشخص کنید. برای مثال عکس‌برداری از یک خانواده بسیار متفاوت از عکس‌برداری مدلینگ است و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد.

از هر چیزی چه به‌صورت آنلاین و چه در زندگی خود الهام بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از موقعیت‌های مختلف، ایده‌های بکر و شگفت‌انگیزی برای نوع ژست گرفتن و عکس‌برداری خود الهام بگیرید. توصیه می‌کنیم که ژست‌هایی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موردعلاقه شما هستند را در گوشی خود ذخیره کنید.

سعی نکنید که تنها از حافظه خود استفاده کنید؛ زیرا ممکن است دقیقا در زمانی که به آن ایده‌ها نیاز دارید، آن‌ها را فراموش کنید.  ژست عکاسی

ژست موردنظر خود را حتما با ویژگی‌های فیزیکی خود مطابقت دهید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گاهی ژست انتخابی با توجه به موقعیت عکس‌برداری، بسیار مناسب است و به‌طورکلی موردپسند همه قرار گرفته است اما مدل نمی‌تواند آن نوع ژست را به وجود آورد. پس ژست انتخابی حتما باید با مدل تنظیم شود.

 فتوشاپ برای عکاسان

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد